۱۰ آذر ۱۳۸۷، ۱۵:۲۹

افتتاح اولین مرکز پاسخگویی به سئوالات ازدواج جوانان

مشهد - خبرگزاری مهر: مدیر عامل مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی از افتتاح اولین مرکز پاسخ‌گویی به سئوالات ازدواج جوانان با عنوان "آستان مهر" با حضور رئیس سازمان ملی جوانان کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، جواد محمدزاده مقدم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته «پیوند آسمانی» گفت: در این هفته حدود پنج هزار مخاطب جوان از مجموعه برنامه‌های این موسسه در خصوص مشاوره و آموزش‌های ازدواج بهره‌مند می‌شوند.

وی درخصوص جزئیات راه‌اندازی مرکز "آستان مهر" تصریح کرد: در این مرکز به صورت حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری، سلسله مشاوره‌ها و برنامه‌های آموزشی به همراه محصولات فرهنگی به جوانان ارائه می‌شود.

محمدزاده مقدم با اشاره به شعار سازمان ملی جوانان در هفته "پیوند آسمانی" با عنوان "ازدواج آسان، به هنگام، آگاهانه و پایدار" خاطرنشان کرد: این مؤسسه با رویکرد ارائه مشاوره به منظور تحکیم پایه‌های خانواده زوجین جوان با توجه به آمار نگران‌کننده طلاق، اقدام به بهره‌گیری از اساتید برجسته در حوزه خانواده و ارتباط دوسویه با جوانان کرده است.

وی افزود: در جهت هر چه پربار شدن مرکز "آستان مهر" کارشناسان مراکز مشاوره حوزه علمیه قم، پژوهشکده امام خمینی (ره) و پژوهشکده خانواده وابسته به دانشگاه شهید بهشتی اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرعامل مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی از راه‌اندازی رسمی سامانه اینترنتی "آستان مهر" همزمان با روز خانواده خبر داد و گفت: این سایت با بارگزاری بخش‌های مختلف ملاک‌های همسر، شرایط لازم برای ازدواج، فرآیند خواستگاری، مسائل حقوقی و شرعی ازدواج و دیگر سؤالات جوانان، فعالیت آموزشی و مشاوره‌ای خواهد داشت.

محمدزاده مقدم با بیان اینکه مرکز "آستان مهر" به صورت پایلوت در خراسان رضوی اقدام به فعالیت کرده است، اظهار امیدواری کرد: این مرکز با همکاری سازمان ملی جوانان می‌تواند به این قشر عظیم از جامعه اسلامی ارائه خدمات کند، که البته نیازمند اعتبارات و امکانات بیشتری خواهد بود.

وی ادامه داد: بخشی از این اعتبارات از سوی سازمان ملی جوانان و بخش دیگر توسط مؤسسه خدمات مشاوره‌ای آستان قدس رضوی تأمین خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی مرکز تلفن شماره 8008000(0511) برای پاسخ‌گویی به جوانان در حوزه ازدواج فعال می‌شود.

وی از برپایی "جشن بزرگ خانواده" در این هفته خبر داد و افزود: انتشار ماهنامه جوان ویژه ازدواج، برپایی 30 نمایشگاه محصولات فرهنگی با موضوعیت ازدواج در نمایندگی‌های سازمان ملی جوانان استان‌های سراسر کشور، همکاری با سیمای خانواده مرکز صدا و سیمای خراسان رضوی، پخش برنامه‌های تولیدی مؤسسه در خصوص ازدواج موفق، توزیع 10 هزار نسخه وی سی دی مجموعه "خانواده، رازها و مرزها" و غیره از دیگر برنامه‌های هفته "پیوند آسمانی" است.

مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی بزرگترین مرکز در شرق کشور است که به صورت ویژه به موضوع "جوان و خانواده" می‌پردازد.

کد خبر 792443

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha